Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Sandra - 9 augusti 2013 19:41

I går åkte jag iväg på en dags utflykt till stora Nolia mässan i Umeå. De var absolut en upplevelse och få se hur otroligt stort allting var. Men eftersom jag hade tur lyckades jag även få med mig lite pärlor hem! Mitt i en av dom stora hallarna hittade jag ett ställe där en butik som heter Pagoni hade massvis med pärlor, kedjor, berlocker osv. Det var ett helt hav av massa saker, och jag kunde ju inte låta bli så jag gick igenom varenda pärla och valde ut det jag ville ha. Det blev inte så himla mycket men jag kommer definitivt att beställa mer från deras webbshop. 

 

Det jag fick med mig hem från mässan är det ovanför.


Jag Kunde inte låta bli att börja kolla lite idag, så jag bestämde mig för att göra ett länk armband, jag köpte ju två meter kedja så jag mätte enkelt två bitar kedja, en lite längre för att det skulle bli lite roligare och "bröt" upp en ring och tog av de från resten. Sen hade jag lite andra ringar och ett lås som jag satt ihop de med. Det blev ett väldigt enkelt armband men precis som jag ville ha det! 

     


Ett litet tips till er som vill göra smycken och håller mycket på med "ringar", alltså sådana som jag har satt bredvid låset som ni ser på bilden.

När ni ska använda er av sådana så drag då inte isär dom med en tång! Utan böj istället dom i sidled med en tång.

 

Här syns det tydligt hur jag menar! Gör som den första ringen ser ut ej den andra! För annars tappar ringen formen när man ska böja tillbaka den när man har satt på de man vill ha i ringen. Det blir då ett väldigt dåligt resultat och armbandet eller det man ska göra kommer tyvärr att se snett och vint ut. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att måla och skapa så kort sagt är det vad detta kommer bestå av :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards