Alla inlägg under april 2013

Av Sandra - 28 april 2013 20:18

Det här är då min senaste och mest vågade tavla jag hittills har gjort. För det mesta jobbar jag med vitt och svart och enkelhet men nu kände jag för att göra nått vågat och testa något nytt. Jag är väldigt nöjd med själva kroppen men jag tyckte att det var lite svårare att få till huvudet så jag är inte helt nöjd med det. Men ett litet knep jag har är att vända upp och ner på tavlan när man målar ansikten och måla lite så och sedan vända. Det låter väldigt skruvat men det kan fungera väldigt bra om man målar av en bild och man vänder även den upp och ned för ibland kan det vara lättare att måla då.

   

Av Sandra - 21 april 2013 20:22

Andra inlägget och det känns väldigt bra. Nu är det en väldigt enkel och stilren tavla vilket är väldigt mycket min stil med svart och vit osv. Det är ett enkelt tryck av en schablon till vänster och till höger har jag tryckt en text med bokstäver som jag har gjort själv som jag kommer visa senare i veckan... Men det står då på franska "La mode revient  toujours au noir" som då på svenska betyder "modet kommer alltid tillbaka till svart". Varför fransk text?? Jo för att jag pluggar franska och tycker det är ett väldigt fint och roligt språk, det finns även många fina uttryck att använda och det blir lite roligare än att alltid använda sig utav engelska texter. 

   

Av Sandra - 19 april 2013 20:43

Jag har nu bestämt mig för att skapa en ny blogg där jag så ofta jag kan ska försöka lägga upp bilder på mina tavlor, det är en ren självklarhet att jag inte kommer att kunna blogga varje dag pga att jag måste måla och det tar tid att måla. Men på den här bloggen kommer det mest bara att bli bilder på tavlor och inte så mycket text skrivande. Som ny start så börjar jag med två helt nya tavlor som jag har gjort dom senaste dagarna :)

   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att måla och skapa så kort sagt är det vad detta kommer bestå av :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards