Alla inlägg under maj 2013

Av Sandra - 7 maj 2013 20:28

Det här är då två tavlor som jag gjorde för ganska länge sedan men några av mina favoriter. Åter igen så är det svart och vitt. Men det är ju något som funkar på alla ställen, och för att göra det mer intressant så brukar jag väldigt ofta lägga in glitter. men bara enkla streck eller i kanterna. Ballerinan har jag fått sålt två av och så har jag kvar en så sammanlagt har jag gjort 3 stycken sådana. Och som ni ser har hon inget ansikte. Först och främst kände jag att det inte behövdes utan att den redan var klar och jag är inte så jätte bra på att rita så små ansikten. Men jag tycker att det ser bra ut med bara lite skuggning. Och hjärtat har jag gjort många  olika färger och bakgrunder.

     

Av Sandra - 1 maj 2013 21:46

Igår på sista april hade vi 80- års firande för världens bästa farfar med hela släkten. Det innebar ju att man skulle ha någon liten fin present  Det blev då så att jag tog med mig en av mina linoliumtryck som jag har ramat in som present. Det är så att jag från början har suttit inne i stenstan och från olika ställen tecknat av olika motiv som jag sedan har satt ihop. Jag har då fört över det på en linolium skiva, och utifrån det så kan man sedan börja skära och gröpa ut allt som man vill ska vara vitt och det man vill ska vara någon färg ska man låta vara kvar. Det är en hel del arbete med att skära ut allt och det minsta lilla hack man skär fel syns också sen när man ska trycka. Sedan när "mallen" är klar är det bara till att trycka. Jag har fått sålt en sådan tavla och har även gett bort en förut, Och det roligaste var att farfar älskade den. Han blev jätte glad och det är kul att se att folk gillar det.

      

Presentation


Hej! Jag är en tjej som älskar att måla och skapa så kort sagt är det vad detta kommer bestå av :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards